Hvad stiller
vi op med integrationsuvillige muslimer?
Af Lone Nørgaard
Hvad har indførelse af sharia i Canada, tvangsægteskaber
i Greve, optøjer i Paris og Marseilles, mordet på Van
Gogh, overfaldet af en lærer fra Carsten Niebuhr Instituttet,
angrebene på Farshad Kholgi, gidseltagningen i Beslan, Hizb-ut-Tahrirs
forsøg på at infiltrere pædagogseminarierne, det
stigende antal voldtægter og do indvandrerkvinder på krisecentrene,
og imamer, der mener, at kvinder selv er ude om voldtægt - til
fælles? Svaret lyder i al sin enkelhed: Utilpassede muslimske
indvandrergrupper, der mere eller mindre organiseret repræsenter
den politiske ideologi islamisme alias muslimsk fundamentalisme.
Jeg får stadigt mere ondt i maven, når jeg åbner
mine aviser, min radio og mit tv – og supplerer med læsning
af diverse (udenlandske) artikler på nettet. Det slår
aldrig fejl. Jeg ryger stadigt hyppigere ind i indslag eller links,
der drejer sig om problemer med islamisme og terrorisme. Og ingen
kan i dag anfægte lighedstegnet mellem de to ismer.
Jeg er født og bosiddende i Danmark. Jeg opfatter mig som dybt
privilegeret ved - uden at have gjort mig fortjent til det - at være
født i et af verdens smørhuller. Et smørhul,
jeg gerne vil dele med andre. Jeg betaler fortsat min skat med glæde
– om end lidt mindre helhjertet end før.
For jeg har ikke nogen som helst lyst til at dele med et stigende
antal mennesker, der kommer til Danmark og Europa uden gnist af intention
om eller mulighed for at bidrage til de europæiske demokratier.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over at skulle tvinges
til at se til fra sidelinien, mens den danske velfærdsstat går
i opløsning, fordi politikerne ikke har hverken indsigt eller
mod til at træffe nødvendige beslutninger. Det gælder
i miniformat afskaffelsen af efterlønnen og en række
andre offentlige ydelser til folk, der kan klare sig uden –
og det gælder i kæmpeformat foranstaltninger, der kan
bremse op for tilvandringen af integrations-uvillige muslimske indvandrere.
Det er ret tankevækkende, hvor stor indflydelse islam allerede
har fået i Danmark i form af religiøs særbehandling
– taget i betragtning at antallet af muslimer er ca. 200.000
eller knap 4 pct. af landets befolkning. Da ingen forskningsinstitutioner
mig bekendt har undersøgt forholdene, ved vi ikke, hvor mange
af disse muslimer, der tilhører tolerante retninger. Mange
gør utvivlsomt - tavst.
Jeg kender ikke de tilsvarende tal for Holland og Sverige, men mener
at det ligger under 10 pct. i begge lande. Men 10% kan også
række rigeligt til at underminere demokrati og ytringsfrihed,
hvis blot man er parat til at bruge rå vold og dermed skræmme
befolkningen til at makke ret. Således kan jeg i dagspressen
læse om van Gogh-morderen, at han "tilhører en lille
kreds af ekstremistiske muslimer. Den anslås at udgøre
ca. 5 procent af Hollands en million muslimske indvandrere."
5% af en million er 50.000 mennesker. 50.000! Jeg lader lige tallet
stå et øjeblik…
Ingen kan påstå andet, end at de hidtidige integrations-tiltag
har spillet fallit – ikke bare i Danmark, men i hele Europa.
Men hvad gør jeg, der af al magt vil kæmpe imod den stigende
demokrati-nedbrydende islamisering?
I det følgende vil jeg forsøge at opstille et idékatalog,
hvis overordnede og styrende princip er: Beløn de integrations-villige,
straf de integrations-uvillige:
• Stram reglerne for opholdstilladelse, forsørgelse
og statsborgerskab
• Kun
børnepenge til to børn
• Tillad
ingen bidrag udefra til islamiske/arabiske moskéer, friskoler,
"kulturcentre" etc .
• Forlang
at danskkundskaber er erhvervet allerede før ankomsten
• Programmer
for hjemsendelse af gæstearbejder-gruppen uden dansk statsborgerskab.
Vi kommer ikke uden om repatriering af udlændinge, som endnu
ikke er statsborgere
• Ingen
statsbetalte imamer i fængsler eller andre steder.
• Jævnlig
og dybtgående kontrol med friskolers pensum og dannelsesidealer
• Kontrol
med bistandsklienters mange rejser til oprindelseslandet. Hvor kommer
pengene fra?
• Ophør
med reparation af mødomme på det offentliges regning
• Særlige
økonomiske præmier til tilflyttede kvinder, der består
et vist antal danskuddannelser inden for en given årrække,
så de har mulighed for at komme på arbejdsmarkedet.
Hvilket mange kvinder gerne vil, men forhindres i af deres mænd
og familie
• Etablere
personlig lektiehjælps-støtte til tosprogedes gennemførelse
af erhvervsuddannelser
• Efter
10 års ophold i Danmark, skal samfundet ikke længere
dække udgifter til tolkning
• Udgiften
til tolkning fratrækkes andre offentlige ydelser, som fx børnepenge,
huslejetilskud
• Når
barnet er blevet 11 år tilbydes forældrene kurser i
at tackle teenage-liv mellem to kulturer. Kurserne kan suppleres
med TV programmer om kultur-sammenstød
• Mere
gadefejning og lignende rengøring til gavn for samfundet
af tilflyttere, der ellers ikke yder noget for deres bistandshjælp.
Gælder selvfølgelig også etniske danske bistandshjælpsmodtagere
• Mere
undervisning i ’nationaløkonomi’ til 1.generation
og brude- og gomme-tilflyttere, så de forstår, at de
skal bidrage
• Ingen
slør eller tørklæder (eller nazi-symboler, eller
politiske slagord) på nogen kvinder/personer på offentlige
institutioner.
• For
en ugift flygtning varetager vi hans sikkerhed, og han får
ikke ret til at importere flere borgere. Vi har gjort ham én
tjeneste, og det er nok. Samfundet får en "negativ gevinst"
ved at tage ham ind, og der kan ikke være et moralsk krav
om, at vi påtager os yderligere en negativ gevinst ved at
lade ham importere et kommende familiemedlem
• Hertil
kommer, at vi er nødt til at diskriminere. Før eller
siden bliver staten nødt til at erklære, at den betragter
det som sin pligt og ret at forsvare dansk/vestlig kultur mod muslimsk
fundamentalisme baseret på Koranen. Det betyder også,
at vi må have ret til at acceptere visse indvandrere (familiesammenføringer)
og afvise andre — simpelthen fordi erfaringen viser os, at
de fleste muslimer ikke kan integreres, fordi de ikke vil integreres.
• Forbud
mod hidjab også i muslimske privatskoler (jf. bl.a. kronikken
d.2.11.03, hvori der gås i dybden med argumentationen herfor)
• Staten
må gå i kødet på de imamer, der optræder
som erklærede fjender af de vestlige samfund. De skal ikke
have lov til at opildne til had mod de samfund, der har taget imod
dem
• De
offentlige tilskud til den såkaldte “integration”
skal i vid udstrækning fjernes. I realiteten betaler vi for
at opbygge og underholde et kæmpemæssigt indvandrerbureaukrati,
hvis hovedinteresse er, at integrationen ikke finder sted.
• Vi
skal satse kraftigt på at give støtte til enhver muslim,
der ønsker at frigøre sig – ikke mindst fra
imamernes indflydelse.
Socialforskningsinstituttets nylige rapport om tvangsægteskaber
Pardannelse blandt etniske minoriteter i Danmark var en katastrofe.
Når den fik så fremtrædende en plads i medierne,
var det på grund af rapportens opsigtsvækkende konklusion:
Tvangsægteskaber udgør kun 4%.
Katastrofen lå og ligger i, at hvis politikerne danner sig
deres meninger på grundlag af makværk a al SFI’s
rapport, så er det danske samfund for alvor på herrens
mark. Fordi SFI ikke får modspil af universiteter og højere
læreanstalter.
Derfor er der også kun én vej frem i forhold til forskning
i islam: Staten skal oprette og finansiere kritiske forskningscentre,
der vil studere islamisk teologi, historie og kultur ud fra samme
kritiske metode, som anvendes i enhver anden videnskabelig sammenhæng.
Således er det fuldstændigt fantastisk, hvad det lykkes
muslimske mænd at slippe af sted med over for deres kvinder
– med henvisning til, at sådan er det nu altså
i vores kultur og vores religion. Og Koranen siger…..
Som sagt er jeg dybt bekymret over en samfundsudvikling, der rummer
få eller ingen positive træk i en globaliserings- og
masseindvandringstid. Og mens jeg bekymrer mig og læser og
boger og skriver, så vil jeg med stigende styrke i stemmen
spørge: Hvornår kommer de moderate muslimer på
banen? Eksisterer de i det hele taget?
(Trykt som kronik i Kristeligt Dagblad den 17. november
2004)
|